2011年12月18日

Holidays In the Sun - Sex Pistols

A Cheap holiday in other peoples misery!
一个对别人来说都很痛苦的垃圾假期

I don't wanna holiday in the sun
我不希望假日裏充满阳光
I wanna go to new Belsen
我想去新贝尔森
I wanna see some history
我想看看历史的见证
'Cause now I got a reasonable economy
因为现在我有一个合理的经济计划

Now I got a reason, now I got a reason
现在我有理由了,我有一个理由
Now I got a reason and I'm still waiting
现在我有理由了,而我仍在等待
Now I got a reason
现在我有理由
Now I got reason to be waiting
现在我有一个理由去等待
The Berlin Wall
在柏林墻

Sensurround sound in a two inch wall
一座被分成两半的墻
Well I was waiting for the communist call
我在等待共产党的召唤
I didn't ask for sunshine and I got World War three
我不需要阳光,因为我正筹划第三次世界大战
I'm looking over the wall and they're looking at me
我从这座墻的上面往下看,他们也从下面看我

Now I got a reason, Now I got a reason
现在我有理由了,我有一个理由
Now I got a reason and I'm still waiting
现在我有理由了,而我仍在等待
Now I got a reason,
现在我有理由
Now I got a reason to be waiting
现在我有一个理由去等待
The Berlin Wall
在柏林墻

Well they're staring all night and
他们在晚上很显眼
They're staring all day
事实上他们一整天都很显眼
I had no reason to be here at all
我没有任何理由呆在这里
But now I gotta reason it's no real reason
不过现在我必须找个理由,这里没有合理的理由
And I'm waiting at the Berlin Wall
我仍在柏林墻等待

Gotta go over the Berlin Wall
重新审视柏林墻
I don't understand it....
我不明白
I gotta go over the wall
我需要回到柏林墻
I don't understand this bit at all....
这一切都让我弄不明白

Claustrophobia there's too much paranoia
太多的偏执狂,他们患了幽闭恐怖症
There's too many closets so when will we fall
所有人都在召开会议,他们都害怕自己垮台

And now I gotta reason
现在我必须找个理由
It's no real reason to be waiting
没有理由能准确解释我为什麽要等待
The Berlin Wall
在柏林墻

Gotta go over the Berlin Wall
重新审视柏林墻
I don't understand it....
我不明白
I gotta go over the wall
我需要回到柏林墻
I don't understand this bit at all...
这一切都让我弄不明白

Please don't be waiting for me
请不要等我

没有评论:

发表评论